';

Marketing  Mademoiselle verzamelt elke maand de meest interessante en inspirerende nieuwsberichten. Deze keer gaat het over: neuromarketing, gezondheidszorg, serious gaming, boeken en business innovatie. De nouveautés van oktober zijn:

Neuromarketing:

Wat verkoopt beter: korting geven of iets gratis weggeven? Dit onderzoek vertelt meer over welke verkooptechniek het beste werkt. Lees verder (Nederlands)

 

Business innovatie:

Is strategie dood? Een discussie over de waarde van experimenteren in het innovatieproces om lessen, risico-lanceringen en investeringen te versnellen. Lees verder (Engels)

 

Gezondheidszorg:

7 lessen op het gebied van Value Based Healthcare. Boston Consulting Group beschrijft de werkwijze van de Santeon Ziekenhuizen op het gebied van value based healthcare en geeft daarbij zeven lessen. Lees verder (Nederlands)

 

Boeken:

Via Girlboss een fijn overzicht aan zelfhulpboeken. Mocht je het nodig hebben. Een lijst van 10 (klassieke) boeken die je helpen om emotioneel intelligent(er) te worden. Van Chinese filosofie tot creatieve visualisatie en de bekende ‘getting things done’ van David Allen. Lees verder (Engels)

 

 

 

Serious gaming:

Games for Health Europe Congres

Het congres is toonaangevend op het gebied van toepaste games voor de gezondheid. Games For Health Europe is het verzamelpunt voor intellecten op het gebied van gameontwikkeling en gezondheidszorg. Dit jaar, op 8 en 9 oktober, was de grootste editie sinds haar oprichting. Lees verder (Engels)

Recommend
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • LinkedIN
Share
Tagged in
Leave a reply