';

Marketing Mademoiselle verzamelt elke maand de meest interessante en inspirerende nieuwsberichten. Deze keer gaat het over: neuromarketing, gezondheidszorg, business, boeken en het IMU-congres. De nouveautés van november zijn:

 

Neuromarketing:

Voor iedereen die het fijn vindt om op basis van de werking van het brein marketingbeslissingen te nemen hebben wij een fijn overzicht gevonden aan 10 recente neuromarketingstudies en hun take-aways.

Het interessantste onderzoeksresultaat volgens ons is hoe audiocontent het potentieel heeft om sterkere connecties te maken met de klant, ook als de klant vooraf heeft aangegeven dat ze eigenlijk videocontent boven audiocontent prefereren. Lees verder (Engels)

 

 

 

Gezondheidszorg:

Een interessant artikel uit Forbes gaat over cannibishoning, dat binnenkort (legaal) verkrijgbaar is Californië. Het gaat hier niet om honing waar cannabis in vermengd is, maar over artisanale cannabishoning die gemaakt is door bijen. Het bedrijf heeft haar eigen methode ontwikkeld om op een natuurlijke manier deze combinatie te verkrijgen. Bijzonder is de hoge werkzaamheid van cannibishoning bij het verlichten van pijn bij bijvoorbeeld chronisch zieke patiënten. Lees verder (Engels)

 

 

Business:

Jessica van Duren en Anne Knoop hebben samen THE BUSINESS RETREAT opgericht.  Zij bieden business retreats aan in het buitenland voor ondernemers die hun bedrijf willen ontwikkelen. Want wanneer krijg je als ondernemer de beste ideeën? Juist. Op vakantie.

Daarom nodigen Jessica & Anne ondernemers uit in hun buitenlandse ‘home’ om te inspireren op het gebied van strategie, marketing, branding en mindset. Met enthousiasme en passie nemen zij je mee op reis. Volg hen alvast op instagram. Lees verder: Instagram

 

 

Boeken:

Een topboek dat je gelezen moet hebben als ondernemer is ‘Eat that frog’.  Want als je elke ochtend begint met het eten van een levende kikker, zal de rest van de dag een ‘makkie’ zijn (aldus Mark Twain). Dit boek laat zien hoe je moet beginnen met de taken waar je het minst zin in hebt. De taken die je voor je uitschuift blijken namelijk bijna zonder uitzondering de taken te zijn die de grootste, meest positieve impact op je leven zullen hebben. Dit boek is een gemakkelijk te lezen klassieker over productiviteit. Brian Tracy legt uit dat succesvolle mensen niet alles moeten proberen te doen, maar moeten focussen op de belangrijkste taken en zorgen dat die goed gedaan worden. Hij vertelt je hoe je voorkomt dat technologie je tijd domineert en geeft eenentwintig praktische en haalbare stappen die je helpen om te stoppen met uitstellen. En vandaag nog je leven te veranderen. Lezen dus. Lees verder 

 

 

 

Event:

Op 18 en 19 oktober is Anne Knoop samen met Jessica van Duren naar het Internet Marketing Congres geweest. Twee inspirerende dagen met topsprekers! Dit heeft hen geïnspireerd om nog serieuzer om te gaan met hun businessplannen. In 2019 zijn zij er in ieder geval weer bij! Lees verder

 

Recommend
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • LinkedIN
Share
Tagged in
Leave a reply