Healthcare Marketing tips 2019
- Blijf scherp op je propositie: helpt het aanbod je klant verder? Wat is het resultaat?
- Ken je klant door en door. Stel een profiel op (persona) waarbij je op voorhand weet at de kenmerken zijn zodat je met marketing en communicatie hier op kan inspelen.
- Ontwikkel een authentieke stem. Ben uniek in wat je doet. En het allerbelangrijkste, ben waardevol!
- Zorg dat de klant zich veilig en vertrouwd voelt. Niet alleen in je communicatie, maar zorg dat het ook goed geregeld is aan de achterkant van het bedrijf.
- Monitor de customer journey van de klant met precisie. Zie je een gat? Verbeter het!
- Content is king. Maar consistentie in content distributie is nog belangrijker.
- Ga na welke manier van content maken past bij het bedrijf. Trends in Healthcare content marketing zijn: longreads, podcasts, vloggende medewerkers en inzetten op Instagram.
- Vraag feedback aan de klant. Betrek de klant in het zorgproces en ontwikkel samen een beter aanbod.
- Als je niet digitaal innoveert verlies je.
- Zet in op big data. Prioriteer, analyseer en visualiseer resultaten.
- Haal (marketing) specialisten in huis om te groeien en kansen optimaal te benutten.
- Eerst de marketingbasis. Dan de rest.
- Ken je cijfers en budgeteer marketingkosten. Een gemiddeld Healthcare bedrijf besteed 10% van de kosten aan marketing.
- Zorg voor een heldere marketingstrategie, content planning en formuleer je doelen SMART.