';

STRATEGISCH MARKETINGADVIES EN DE ‘GAPS’ IN COMMUNICATIE ONTDEKKEN

Leesduur: 3 minuten

Het HR-landschap is continu in flux. De druk om tijd en geld te besparen wordt steeds groter. Daarom hebben Sven van de Nobelen en Chrissy Broeders de PixelTest ontwikkeld: een eigen methode én een online competentietest om op efficiënte en accurate manier professionals te testen. Sven en Chrissy komen zelf uit de HR- en recruitmentwereld en zagen kansen om dit op een betere manier aan te pakken.

marketing strategie Eindhoven marketing coach marketing
Anne Knoop

DE PIXELTEST

De PixelTest is een unieke methode die gebaseerd is op een unieke set aan competenties. De klant kan zelf een set aan competenties creëren of selecteren voor een bepaald persoon of bedrijf. Zo ontstaat er maatwerk. De PixelTest wordt online op een SaaS-platform aangeboden, zodat de test overal ter wereld kan worden afgenomen. Binnen 30 minuten is de test door de kandidaat ingevuld en worden de resultaten verzonden naar de afnemer. Snel en accuraat, zodat het (recruitment)proces direct door kan gaan.

HULPVRAAG VANUIT DE PIXELTEST:

Hoe kunnen we de PixelTest verder professionaliseren met marketing en communicatie?

AANPAK VOOR MARKETINGADVIES

Om een helder beeld te krijgen van de bestaande externe communicatie, heb ik een deep-dive in de marketingmaterialen van PixelTest genomen. Daarnaast heb ik de PixelTest zelf ingevuld (met verbluffend accurate resultaten!). Ook heb ik de oprichters goed aan de tand gevoeld over hun bedrijf. Want wat is volgens hen de kracht van PixelTest? Wie is nu precies de doelgroep? Maar ook, wat willen zij precies met hun merk uitstralen? Op basis van eigen ervaring, hun input en de waarde die de klant ervaart, hebben we de waardepropositie van PixelTest geformuleerd. Door deze vragen te stellen zijn we tot verdere inzichten gekomen. Vervolgens heb ik een aantal verbeterpunten aangedragen waarmee PixelTest een verhaal kan neerzetten.

CUSTOMER JOURNEY ALS BASIS VOOR CONTENT ONTWIKKELING

In een brainstormsessie met Sven en Chrissy over de customer journey zijn we tot veel inzichten gekomen. Bijvoorbeeld dat de klant veel soorten informatie mist die toch erg waardevol zijn om te weten. Door het identificeren van de ‘informatie gaps’ zien we kansen om deze om te zetten naar communicatieboodschappen.

Image
‘Anne heeft ons geholpen met het verfrissen van onze marketingcommunicatie door de status quo uit te dagen. Door inzicht te geven in de customer journey heeft ze ons een heel nieuwe kijk gegeven op onze marketingstrategie. Daarnaast heeft ze ons geholpen met het ontwikkelen van content: sociale media, de website en onze bedrijfsvideo. Anne is een slimme marketingprofessional die op het juiste moment de juiste vragen stelt. Ze is niet bang om richting te geven. Haar grootste kracht is strategische marketingcommunicatie. Bovendien hebben we genoten van haar energie, open persoonlijkheid en humor. Anne is de frisse wind die we nodig hadden!’
Chrissy Broeders
Co-owner PixelTest

 CONCLUSIE

Om de marketingstrategie van PixelTest te verbeteren is er eerst ontdekt waar de verbeterpunten liggen. Voor het optimaliseren van de communicatie is de customer journey erg waardevol geweest. Dit dient nu als de basis voor content. De basis voor de gewenste professionaliseringsslag is gelegd en PixelTest is klaar om het HR-landschap te veranderen.